Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/2001
Title: Конспект лекцій навчальної дисципліни «Технології крос-платформної розробки»
Other Titles: Lecture notes on the discipline «Cross-platform development technologies»
Authors: Хохлов, В. А.
Khokhlov, V. A.
Keywords: Крос-платформна розробка
Android-додаток
iOS-додаток
мова програмування dart
віджет
керування станом
provider
анімація
генерація коду
Cross-platform development
Android application
iOS application
dart programming language
widget
state management
animation
RESTfull
code generation
Issue Date: 2024
Publisher: ХНТУ
Citation: Хохлов, В. А. Конспект лекцій навчальної дисципліни «Технології крос-платформної розробки»: для студ. 4 курсу 1 (бакалаврського) рівня вищої освіти спец. 121 Інженерія програмного забезпечення / В. А. Хохлов. – Хмельницький : ХНТУ, 2024. – 53 с.
Abstract: Конспект лекцій є складовою навчально-методичного комплексу дисципліни. В конспекті лекцій подано основи відомості про сучасні підходи до крос-платформної розробки розробки додатків. Розглянуті основні популярні фреймворки. Конспект містить необхідні матеріали, що дозволять студентам опанувати фреймворк Flutter для розробки додатків для Android, iOS, Windows, Linux, MacOS, web. Розглянуті підходи Flutter для побудови UI, керування станом додатка, роботи зі сторонніми сервісами. The lecture notes are part of the educational and methodological complex of the discipline. The lecture notes provide basic information about modern approaches to cross-platform application development. The main popular frameworks are considered. The notes contain the necessary materials that will allow students to master the Flutter framework for developing applications for Android, iOS, Windows, Linux, MacOS, web. Flutter approaches for building UI, managing application state, and working with third-party services are considered.
URI: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/2001
Appears in Collections:Навчальні видання



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.