Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/500
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДурман, М.О.-
dc.contributor.authorДурман, Н.А.-
dc.contributor.authorDurman, М.О.-
dc.date.accessioned2021-04-13T19:06:04Z-
dc.date.available2021-04-13T19:06:04Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДурман, М. О. Використання соціально-економічних механізмів та методів державної регуляторної політики для стимулювання економіки / М. О. Дурман / /Державне управління: удосконалення та розвиток. – 2021. – № 1. – URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1941.uk_UA
dc.identifier.otherDOI: 10.32702/2307-2156-2021.1.31-
dc.identifier.urihttp://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/500-
dc.descriptionЖурнал категорії (В)uk_UA
dc.description.abstractУкраїнська мова В статті розглядаються питання застосування соціально-економічних механізмів та методів державної регуляторної політики для державного регулювання економіки та стимулювання економічного розвитку. Зазначається, що державне регулювання національної економіки, цілеспрямовано впливаючи на соціально-економічні процеси в суспільстві за допомогою формування державної регуляторної політики, забезпечує досягнення цілей та реалізацію пріоритетних напрямів державної соціально-економічної політики. Це відбувається шляхом застосування механізмів, інструментів та методів соціально-економічного та організаційно-правового характеру. В дослідженні аналізується використання двох методів – методу переконання та примусу і методу стимулювання науки та технологій, оскільки саме вони на сьогоднішній момент є одними із самих актуальних та мало досліджених з точки зору регуляторної політики. Розглянувши ці два методи можна сказати, що кожен з них має свої позитивні та негативні моменти в реалізації державної регуляторної політики дотично до нашої теми. Так, до позитиву методу переконання та примусу слід віднести легкість його запровадження (через законодавчо-нормативну базу) та контролю за виконанням. В той же час, до його негативних моментів можна віднести велику корупційну складову, яка може виникати у випадку, коли йде неадекватне співвідношення переконання та примусу. До позитивних моментів стимулювання розвитку науки та технологій можна віднести залученість широкого кола учасників, великий мультиплікативний ефект розвитку (що включає в себе суміжні галузі), а також підвищення іміджу влади та можливість залучення додаткових інвестицій в країну. До відносно негативних моментів можна віднести необхідність витрачання бюджетних коштів на початковому етапі запровадження цього механізму – в момент старту технологічних парків або початку розробки інноваційних технологій. Також в цьому методі існує можливість корупційного розподілу виділених коштів або ймовірність розвитку технології, яка не принесе прибутку (а це буде вважатися неефективним використанням бюджетних коштів). Проте, незважаючи на негативні ефекти, обидва ці методи можуть бути застосовані для державного регулювання економічних процесів та стимулювання економічного розвитку. Тоді регуляторні впливи стануть доцільними і ефективними, тобто держава буде виступати ключовим чинником у створенні екосистеми, сприятливої для інноваційної розвиткової діяльності. Російська мова В статье рассматриваются вопросы применения социально-экономических механизмов и методов государственной регуляторной политики для государственного регулирования экономики и стимулирования экономического развития. Отмечается, что государственное регулирование национальной экономики, целенаправленно воздействуя на социально-экономические процессы в обществе посредством формирования государственной регуляторной политики, обеспечивает достижение целей и реализацию приоритетных направлений государственной социально-экономической политики. Это происходит путем применения механизмов, инструментов и методов социально-экономического и организационно-правового характера. В исследовании анализируется использование двух методов - метода убеждения и принуждения и метода стимулирования науки и технологий, поскольку именно они на сегодняшний момент являются одними из самых актуальных и мало исследованных с точки зрения регуляторной политики. Рассмотрев эти два метода можно сказать, что каждый из них имеет свои положительные и отрицательные моменты в реализации государственной регуляторной политики касательно к нашей теме. Так, к позитиву метода убеждения и принуждения следует отнести легкость его введения (через законодательно-нормативную базу) и контроля за выполнением. В то же время, в его негативных моментов можно отнести большую коррупционную составляющую, которая может возникать в случае, когда идет неадекватное соотношение убеждения и принуждения. К положительным моментам стимулирования развития науки и технологий можно отнести вовлеченность широкого круга участников, большой мультипликативный эффект развития (что включает в себя смежные отрасли), а также повышение имиджа власти и возможность привлечения дополнительных инвестиций в страну. К относительно негативных моментов можно отнести необходимость расходования бюджетных средств на начальном этапе внедрения этого механизма - в момент старта технологических парков или начала разработки инновационных технологий. Также в этом методе существует возможность коррупционного распределения выделенных средств или вероятность развития технологии, которая не принесет прибыли (а это будет считаться неэффективным использованием бюджетных средств). Однако, несмотря на негативные эффекты, оба эти методы могут быть применены для государственного регулирования экономических процессов и стимулирования экономического развития. Тогда регуляторные влияния станут целесообразными и эффективными, то есть государство будет выступать ключевым фактором в создании экосистемы, благоприятной для инновационной развивающей деятельности.. Англійська мова The article considers the application of socio-economic mechanisms and methods of state regulatory policy for state regulation of the economy and stimulating economic development. It is noted that the state regulation of the national economy, purposefully influencing the socio-economic processes in society through the formation of state regulatory policy, ensures the achievement of goals and implementation of priority areas of state socio-economic policy. This is done through the use of mechanisms, tools and methods of socio-economic and organizational-legal nature. The study analyzes the use of two methods - the method of persuasion and coercion and the method of stimulating science and technologies, because they are currently one of the most relevant and little studied in terms of regulatory policy. Considering these two methods, we can say that each of them has its positive and negative aspects in the implementation of state regulatory policy concerning our topic. Thus, the positive aspects of the method of persuasion and coercion include the ease of its implementation (through the legal framework) and control over implementation. At the same time, its negative aspects include a large corruption component, which can occur when there is an inadequate ratio of persuasion and coercion. The positive aspects of stimulating the development of science and technology include the involvement of a wide range of participants, a large multiplier effect of development, as well as improving the image of power. Relatively negative points include the need to spend budget funds at the initial stage - at the start of technology parks or the start of the development of innovative technologies. Also in this method there is a possibility of corrupt distribution of allocated funds or the likelihood of development of technology that will not bring profit (and this will be considered an inefficient use of budget funds). However, despite the negative effects, both of these methods can be used to regulate economic processes and stimulate economic development. Then regulatory influences will be appropriate and effective, ie the state will be a key factor in creating an ecosystem conducive to innovative development activities.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК 351: 82;-
dc.subjectдержавне регулювання економікиuk_UA
dc.subjectстимулювання економічного розвиткуuk_UA
dc.subjectметод переконання і примусуuk_UA
dc.subjectметод стимулювання науки і технологійuk_UA
dc.subjectпідвищення ефективності державної регуляторної політикиuk_UA
dc.subjectгосударственное регулирование экономикиuk_UA
dc.subjectстимулирование экономического развитияuk_UA
dc.subjectметод убеждения и принужденияuk_UA
dc.subjectметод стимулирования науки и технологийuk_UA
dc.subjectповышения эффективности государственной регуляторной политикиuk_UA
dc.subjectstate regulation of the economyuk_UA
dc.subjectstimulation of economic developmentuk_UA
dc.subjectmethod of persuasion and coercionuk_UA
dc.subjectmethod of stimulation of science and technologiesuk_UA
dc.subjectincrease of efficiency of the state regulatory policyuk_UA
dc.titleВикористання соціально-економічних механізмів та методів державної регуляторної політики для стимулювання економікиuk_UA
dc.title.alternativeИспользование социально-экономических механизмов и методов государственной регуляторной политики для стимулирования экономикиuk_UA
dc.title.alternativeThe use of socio-economic mechanisms and methods of state regulatory policy to stimulate the economyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.