Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/831
Title: Поняття та сутність ментальної моделі підприємства в епоху соціальних трансформацій в бізнесі
Other Titles: Понятие и сущность ментальной модели предприятия в эпоху социальных трансформаций в бизнесе
The Concept and Essence of the Mental Model of Enterprise in the Era of Social Transformations in Business
Authors: Глинська А. Є. Глинская А. Е. Hlynska A. Ye., А. Є.
Глинская, А. Е.
Hlynska, A. Ye.
Keywords: ментальна модель підприємства
управління змінами
ефективність
соціальне підприємство
цінності
ментальная модель предприятия
управление изменениями
эффективность
социальное предприятие
ценности
mental model of enterprise
management of changes
efficiency
social enterprise
values
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім «Інжек»
Citation: Глинська, А. Є. Поняття та сутність ментальної моделі підприємства в епоху соціальних трансформацій в бізнесі / А. Є. Глинська // Бізнес інформ. – 2019. − №7. – С.319-324.
Series/Report no.: УДК 658:155.9;
Abstract: Українська мова Метою статті є дослідження та формулювання поняття «ментальної моделі бізнесу», як інтегруючого фактору індивідуальних уявлень, цінностей та досвіду його зацікавлених груп. Аналізуючи праці з психології, було виявлено, що індивідуальні ментальні моделі обумовлюють характер прийнятих індивідом рішень. Таким чином, було зроблено припущення відносно того, що результативність підприємства є результатом продуктивності ментальних моделей його учасників. В статті запропоновано поняття ментальної моделі бізнесу, як інтеграції особистих переконань, цінностей та уявлень про діяльність підприємства всіх його працівників, які сформувались на основі власного досвіду та впливу соціальних інститутів та парадигм суспільного мислення, що обумовлює формування на підприємстві особливої культури та визначає якість отриманих результатів. Наведено порядок формування ментальної моделі підприємства та її вплив на досягнуті результати, що дозволяє виявити першопричину виникаючої проблеми або знайти ключ до генерування нових підходів. Було виявлено, що створення нових перспектив є можливим завдяки змінам у ментальній моделі. Для цього запропоновано відповідні методи та інструменти. Російська мова Целью статьи является исследование и формулировка понятия «ментальной модели бизнеса», как интегрирующего фактора индивидуальных представлений, ценностей и опыта его заинтересованных групп. Анализируя труды по психологии, было обнаружено, что индивидуальные ментальные модели обуславливают характер принимаемых индивидом решений. Таким образом, было сделано предположение относительно того, что результативность предприятия является результатом производительности ментальных моделей его участников. В статье предложено понятие ментальной модели бизнеса, как интеграции личных убеждений, ценностей и представлений о деятельности предприятия всех его работников, которые сформировались на основе собственного опыта и влияния социальных институтов и парадигм общественного мышления, обусловливает формирование на предприятии особой культуры и определяет качество полученных результатов. Приведен алгоритм формирования ментальной модели предприятия и ее влияние на достигнутые результаты, что позволяет выявить первопричину возникающей проблемы или найти ключ к генерированию новых подходов. Было обнаружено, что создание новых перспектив возможно благодаря изменениям в ментальной модели. Для этого предложены соответствующие методы и инструменты. Англійська мова The article is aimed at researching and formulating the concept of «mental model of business» as an integrating factor of individual perceptions, values and experience of its interest groups. Analyzing the works on psychology, it was found that individual mental models determine the nature of decisions made by an individual. Thus, it was assumed that the performance of enterprise is the result of productivity of the mental models of its participants. The article proposes the concept of mental model of business as an integration of personal beliefs, values and ideas about the activities of the enterprise of all its employees, formed on the basis of their own experience and the influence of social institutions and social thinking paradigms, which leads to the formation of a special culture at the enterprise and determines the quality of the results achieved. The algorithm of forming the mental model of enterprise and its impact on the achieved results is provided, allowing to identify the root cause of an ocurring problem or to find the key to generating new approaches. It was found that the creation of new perspectives is possible due to changes in the mental model. The appropriate methods and instruments for this purpose are offered.
Description: Журнал категорії Б
URI: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/831
ISSN: 2222-4459
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.