Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/838
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДжерелюк, Ю. О-
dc.contributor.authorДжерелюк, Ю. О-
dc.contributor.authorDzhereliuk Y, Y. O.-
dc.date.accessioned2021-10-31T19:34:54Z-
dc.date.available2021-10-31T19:34:54Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationДжерелюк, Ю. О. Обґрунтування вибору методу оцінювання якості обслуговування в туристичних підприємствах / Ю. О. Джерелюк // Науковий вісник Херсонського державного університету. – Економічні науки. – 2021. – Вип. 41. – С. 27–31.uk_UA
dc.identifier.issn2307-8030-
dc.identifier.urihttp://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/838-
dc.descriptionЖурнал категорії Бuk_UA
dc.description.abstractУкраїнська мова У статті розглянуто проблему обґрунтування управлінських рішень щодо вибору методу оцінювання якості обслуговування в туристичних підприємствах для посилення конкурентних позицій на ринку. Проаналізовано існуючі методи оцінювання якості обслуговування в туристичних підприємствах. Наведено основні показники оцінювання якості обслуговування. Визначено критерії, які впливають на вибір методів оцінювання якості обслуговування. Запропоновано використовувати багатокритеріальне аналізування альтернатив під час обґрунтування вибору методу оцінювання якості обслуговування. Представлено приклад апробації запропонованих методичних рекомендацій для туристичного підприємства. У межах дослідження визначено найкращий варіант для оцінювання якості обслуговування в туристичному підприємстві за конкретної комбінації визначених критеріїв. Російська мова В статье рассмотрена проблема обоснования управленческих решений по выбору метода оценки качества обслуживания в туристических предприятиях для усиления конкурентных позиций на рынке. Проанализированы существующие методы оценки качества обслуживания в туристических предприятиях. Приведены основные показатели оценки качества обслуживания. Определены критерии, которые влияют на выбор методов оценки качества обслуживания. Предложено использовать многокритериальный анализ альтернатив при обосновании выбора метода оценки качества обслуживания. Представлен пример апробации предложенных методических рекомендаций для туристического предприятия. В рамках исследования определен лучший вариант для оценки качества обслуживания в туристическом предприятии при конкретной комбинации определенных критериев. Англійська мова The article considers the problem of substantiation of management decisions on the choice of method of assessing the quality of service in tourism enterprises to strengthen competitive positions in the market. The existing methods of assessing the quality of service in tourism enterprises are analyzed. The main indicators of service quality assessment are given. It is noted that when forming a system of service quality indicators it is necessary to take into account the specifics of a particular enterprise, the goals of each employee, as well as to ensure the coordination of the existing capabilities of enterprises with its objectives. The criteria that influence the choice of methods for assessing the quality of service are identified: the complexity of implementing the selected methods in the practice of a particular enterprise; the reliability and completeness of the information used for evaluation; time and financial costs for the implementation of the evaluation method; simplicity, clarity and accessibility of the evaluation procedure of each method; variety of service quality indicators. It is stated that the evaluation of the quality of service should be carried out in the context of the relationship between the priority of each evaluation method, taking into account the compliance of all criteria that are more important for him from the point of view of a particular enterprise. It is proposed to use multi-criteria analysis of alternatives in justifying the choice of method of assessing the quality of service, as this method allows you to clearly rank the available alternatives and choose the best alternative under the existing conditions. An example of approbation of the offered methodical recommendations for the tourist enterprise is presented. The study identified the best option for assessing the quality of service in a tourism enterprise with a specific combination of defined criteria. The results of an expert survey on the quality of services at a tourism enterprise are presented. In order to form a general idea of the level of quality of tourist services and the quality of customer service of the tourism enterprise in further research it is planned to assess the levels of quality of management at tourism enterprises.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК 338.48:64.011.2;-
dc.subjectякість обслуговуванняuk_UA
dc.subjectметод оцінюванняuk_UA
dc.subjectкритерії оцінюванняuk_UA
dc.subjectпоказники якості обслуговуванняuk_UA
dc.subjectбагатокритеріальне аналізуванняuk_UA
dc.subjectтуристичне підприємствоuk_UA
dc.subjectкачество обслуживанияuk_UA
dc.subjectметод оценкиuk_UA
dc.subjectкритерии оценкиuk_UA
dc.subjectпоказатели качества обслуживанияuk_UA
dc.subjectмногокритериальное анализированиеuk_UA
dc.subjectтуристическое предприятиеuk_UA
dc.subjectтуристическое предприятиеuk_UA
dc.subjectquality of serviceuk_UA
dc.subjectevaluation methoduk_UA
dc.subjectevaluation criteriauk_UA
dc.subjectservice quality indicatorsuk_UA
dc.subjectmulticriteria analysisuk_UA
dc.subjecttourism enterpriseuk_UA
dc.titleОбґрунтування вибору методу оцінювання якості обслуговування в туристичних підприємствахuk_UA
dc.title.alternativeОбоснование выбора метода оценки качества обслуживания в туристических предприятияхuk_UA
dc.title.alternativeRationale for choosing the method of assessing the quality of service in tourism enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.