Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКокорєва, О. В.-
dc.contributor.authorКокорева, О. В.-
dc.contributor.authorKokorieva, O. V.-
dc.contributor.authorКорчевська, Л . О.-
dc.contributor.authorКорчевская, Л. А.-
dc.contributor.authorKorchevska, L. O.-
dc.contributor.authorГлинська, А. Є.-
dc.contributor.authorГлинская, А. Е.-
dc.contributor.authorGlynska, A. Y.-
dc.date.accessioned2021-11-16T20:59:04Z-
dc.date.available2021-11-16T20:59:04Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКокорєва, О. В. Управління креативним потенціалом персоналу туристичного підприємства на засадах інноваційної і комунікативної політики / Кокорєва О. В., Корчевська Л. О., Глинська А. Є. // Бізнес-Навігатор,– 2021. – № 4 (65). – С.72-76uk_UA
dc.identifier.issn2522 – 4751 (print) ; 2707-6172 (online)-
dc.identifier.urihttp://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/844-
dc.descriptionЖурнал категорії Бuk_UA
dc.description.abstractУкраїнська мова У статті розглянуто важливі аспекти управління креативним потенціалом персоналу туристичного підприємства на засадах інноваційних та комунікативних технологій. Розглянуто питання пов’язане з необхідністю розвитку креативного потенціалу персоналу туристичного підприємства. Надано характеристику інноваційному програмному забезпеченню, яке дозволяє туроператорам розміщувати свої пропозиції в єдиному інформаційному полі туристичної системи та оперативно управляти ними, полегшує управлінську діяльність керівників туристичних підприємств і має ряд позитивних ефектів від впровадження в діяльність туристичного підприємства. Надано визначення “управління креативним потенціалом персоналу на туристичному підприємстві”. Наголошено на необхідності підтримки держави щодо впровадження в діяльність туристичних підприємств інноваційних та комунікативних технологій. Російська мова В статье рассмотрены важные аспекты управления креативным потенциалом персонала туристического предприятия на основе инновационных и коммуникативных технологий. Рассмотрены вопросы связанные с необходимостью развития креативного потенциала персонала туристического предприятия. Охарактеризованы инновационное программное обеспечение, которое позволяет туроператорам размещать свои предложения в едином информационном поле туристической системы и оперативно управлять ими, облегчает управленческую деятельность руководителей туристических предприятий и имеет ряд положительных эффектов от внедрения в деятельность туристического предприятия. Дано определение "управление креативным потенциалом персонала на туристическом предприятии". Отмечена необходимость поддержки государства по внедрению в деятельность туристических предприятий инновационных и коммуникативных технологий. Англійська мова The article considers important aspects and topical issues related to the management of the creative potential of the staff of the tourist enterprise on the basis of innovative and communicative technologies. An analysis of the scientific literature in this area, the results of which revealed that the issue of managing the creative potential of tourism enterprises in the scientific community is covered in a rather fragmentary manner and needs more in-depth study. The article discusses current issues to be supported at the level of state leadership related to the need to develop the creative potential of staff in tourism enterprises, and notes that this is critical for the production of technological creativity and commercial innovation. It is noted that the introduction of modern information technology in the management system requires significant investment of managers of tourism enterprises, but at the same time will reduce labor costs, improve quality and expand the range of services, reduce preparation time for new services and increase service flexibility. The article describes innovative software that allows tour operators to place their proposals in a single information field of the tourist system and quickly manage them, facilitates the management of tourism managers and has a number of positive effects from the implementation of the tourist enterprise. Emphasis is placed on the need to introduce innovative and communicative technologies in the field of tourism due to the relatively rapid pace of their renewal. An example of a creative decision of tourism managers in a coronavirus pandemic is given. The concept of "management of creative potential of staff at a tourism enterprise" is defined as a special management activity aimed at enhancing creative and communicative activities of employees to generate, search, develop and implement creative ideas, evaluate and select them to implement innovative enterprise development and obtain high economic, social, environmental results. The need for state support for the introduction of innovative and communication technologies in the activities of tourism enterprises is noted.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК 658.6; 005.95/96;-
dc.subjectкреативний потенціал персоналуuk_UA
dc.subjectінноваційні та комунікативні технологіїuk_UA
dc.subjectуправління креативним потенціалом підприємстваuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectуправління персоналомuk_UA
dc.subjectтуристичне підприємствоuk_UA
dc.subjectкреативный потенциал персоналаuk_UA
dc.subjectинновационные и коммуникативные технологииuk_UA
dc.subjectуправление креативным потенциалом предприятияuk_UA
dc.subjectинновацииuk_UA
dc.subjectуправление потенциаломuk_UA
dc.subjectтуристическое предприятиеuk_UA
dc.subjectсreative potential of personneluk_UA
dc.subjectinnovative and communicative technologiesuk_UA
dc.subjectmanagement of creative potential of the enterpriseuk_UA
dc.subjectinnovationsuk_UA
dc.subjectpersonnel managementuk_UA
dc.subjecttourist enterpriseuk_UA
dc.titleУправління креативним потенціалом персоналу туристичного підприємства на засадах інноваційної і комунікативної політикиuk_UA
dc.title.alternativeУправление креативным потенциалом персонала туристического предприятия на основах инновационной и коммуникативной политикиuk_UA
dc.title.alternativeManagement of creative potential of the staff of the tourist enterprise on the basis of innovation and communication policyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.