Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/855
Title: Дослідження ризиків на міжнародному ринку туристичних послуг, спричинених пандемією та планування заходів виходу з кризи за рахунок підвищення рівня професійної мотивації праці персоналу
Other Titles: Исследование рисков на международном рынке туристических услуг, вызванных пандемией и планирование мер выхода из кризиса за счет повышения уровня профессиональной мотивации труда персонала.
Study of risks in the international market of tourist services caused by the pandemic and planning of measures to overcome the crisis by increasing the level of professional motivation of staff.
Authors: Воскресенська, О. Є.
Воскреенская, Е. Е.
Voskresenska, О. Ye.
Глинська, А. Є.
Глинская, А. Е.
Hlynska, A. Ye.
Шукліна, В. В.
Шуклина, В. В.
Shuklina, V. V.
Keywords: дослідження міжнародного ринку
міжнародний туристичний ринок
ринок туристичних послуг
професійна мотивація праці
планування.
исследование международного рынка
международный туристический рынок
рынок туристических услуг
профессиональная мотивация труда
планирование
іnternational market research
international tourist market
market of tourist services
professional motivation of work
plans
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Воскресенська, О. Є. Дослідження ризиків на міжнародному ринку туристичних послуг, спричинених пандемією та планування заходів виходу з кризи за рахунок підвищення рівня професійної мотивації праці персоналу / О. Є Воскресенська, А. Є. Глинська, В. В. Шукліна // Бізнес-навігатор. – 2021. – Випуск 4(65). – С.61-66.
Series/Report no.: УДК 338.2;
Abstract: Українська мова У статті проведено дослідження ризиків між-народного ринку туристичних послуг в умовах пандемії та планування заходів виходу з кризи за рахунок підвищення рівня професійної мотивації праці персоналу. Розглянуто вплив ризиків на розвиток міжнародної туристичної галузі від впровадження протиепідемічних заходів від COVID-19. Зазначено, що невизначеність та ризики, які домінують, а також тривалість пандемічних обмежень є ключовими для визначення збитків у цьому секторі. Досліджено рівень зайнятості під час впровадження заходів, спричинених пандемією. Доведено, що в сучасних умовах в Україні проблема підвищення рівня професійної мотивації персоналу стала важливою, оскільки вирішення проблем, що стоять перед суспільством, можливе лише за умови створення належної мотиваційної бази, яка може мотивувати співробітників до ефективної роботи. Порівняно ефективність економічних та неекономічних методів мотивації праці робітників туризму. Визначено, що важливою проблемою є високий рівень неформальної зайнятості в туристичному секторі. Запропоновано шляхи виходу з кризи за рахунок підвищення рівня професійної мотивації праці персоналу. Російська мова В статье проведено исследование рисков международного рынка туристических услуг в условиях пандемии и планирования мер выхода из кризиса за счет повышения уровня профессиональной мотивации труда персонала. Рассмотрено влияние рисков на развитие международной туристической отрасли от внедрения противоэпидемических мер от COVID-19. Указано, что неопределенность и доминирующие риски, а также продолжительность пандемических ограничений являются ключевыми для определения убытков в этом секторе. Исследован уровень занятости при внедрении мер, вызванных пандемией. Доказано, что в современных условиях в Украине проблема повыше-ния уровня профессиональной мотивации персонала стала важной, поскольку решение проблем, стоящих перед обществом, возможно только при условии создания надлежащей мотивационной базы, которая может мотивировать сотрудников к эффективной работе. Проведено сравнение эффективности экономических и неэкономических методов мотивации труда работников туризма. Выявлено, что важной проблемой является высокий уровень неформальной занятости в туристическом секторе. Предложены пути выхода из кризиса за счет повышения уровня профессиональной мотивации труда персонала. Англійська мова The article considers the risks of the international market of tourist services in a pandemic and measures to overcome the crisis by increasing the level of professional motivation of staff. Study of losses of the tourism sector in the EU in April-May 2020. Decrease in EU revenues in June 2020. The impact of risks on the development of the international tourism industry from the implementation of anti-epidemic measures with COVID-19. Uncertainty and the predominant risks and duration of pandemic constraints are key to determining losses in this sector. The reasons for job losses in the tourism industry during the study period are investigated. The analysis of dynamics of outbound tourism for the period of introduction of quarantine restrictions is carried out. The reasons for the decline in demand for domestic tourism have been identified. The negative dynamics in the labor market of the tourism industry and its cause are determined. The expediency of Ukraine’s participation in international tourism relations has been proved. The tourism industry of Ukraine has been studied and the priority directions of its development that have developed under the current conditions have been revealed. The level of employment during the implementation of measures caused by the pandemic was studied. It is determined that an important problem is the high level of informal employment in the tourism industry. It was found that in the current situation in Ukraine at the current stage of its development, the problem of raising the level of professional motivation of staff has become important, because solving the challenges facing society is possible only if you create an appropriate motivational framework that can motivate employees to effective work. It is proved that in modern conditions in Ukraine at the present stage of its development the problem of increasing the level of professional motivation of staff has become important, because solving problems facing society is possible only if you create an appropriate motivational base that can motivate employees to work effectively. The efficiency of economic and non-economic methods of motivation of tourism workers is compared. The expediency of using a personalized approach to the choice of methods of professional motivation of employees is determined. Ways out of the crisis by increasing the level of professional motivation of staff are proposed.
Description: Журнал категорії Б
URI: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/855
ISSN: 2522-4751
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.