Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/440
Title: Костюм з елементами спортивного стилю як складова рекламного персонажу в туризмі
Other Titles: A suit with the elements of sports style as a component of the advertising character in tourism
Authors: Циганенко, Т. М.
Keywords: рекламний персонаж
туристична реклама
костюм рекламного персонажу
костюм з елементами спортивного стилю
advertising character
tourist advertising
costume of advertising character
suit with elements of sports style
Issue Date: 2020
Publisher: ХНТУ
Citation: Циганенко, Т. М. Костюм з елементами спортивного стилю як складова рекламного персонажу в туризмі : кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти "магістр" / Т. М. Циганенко ; науковий керівник к.т.н., доцент Артеменко М. П. – Херсон : ХНТУ, 2020. –193 с.
Abstract: В результаті дослідження було розглянуто ретроспективу образних рішень костюма в туристичній рекламі України, особливості художніх образів персонажів в сучасній туристичній рекламі України, персонажей в українській туристичній рекламі зовнішніх курортів. Проаналізовано художньо-стилістичні та композиційні особливості рішень костюмів персонажів туристичної реклами України за регіонами. Джерельну базу костюмів героїв туристичної реклами України було проаналізовано за силуетами, кольоровою гамою, наявністю симетрії та асиметрії. На основі отриманих результатів дослідження було складено таблицю за художньо-стилістичними та композиційними особливостями рішень костюмів персонажів туристичної реклами кожного з регіонів України, та розроблено загальну діаграму застосування тих чи інших особливостей в костюмах персонажів туристичної реклами України. На основі дослідження розроблено та виготовлено у матеріалі колекцію одягу з елементами спортивного стилю, що засобом інформування туристичної реклами Херсонської області. Концепцію колекції підкреслює колористичне рішення та принти Колекція складається з трьох моделей та призначена для рекреаційного туризму. As a result of the research the retrospective of figurative decisions of a suit in tourist advertising of Ukraine, features of artistic images of characters in modern tourist advertising of Ukraine, characters in the Ukrainian tourist advertising of outdoor resorts was considered. The artistic-stylistic and compositional features of the costumes of the characters of tourist advertising of Ukraine by regions are analyzed. The source base of costumes of the heroes of tourist advertising of Ukraine was analyzed by silhouettes, colors, the presence of symmetry and asymmetry. Based on the results of the study, a table was compiled on the artistic and stylistic and compositional features of the costumes of the characters of tourist advertising of each region of Ukraine, and developed a general diagram of the application of certain features in the costumes of the characters of tourist advertising of Ukraine. Based on the research, a collection of clothes with elements of sports style was developed and made in the material, which is a means of informing tourist advertising of Kherson region. The concept of the collection is emphasized by the color scheme and prints. The collection consists of three models and is intended for recreational tourism.
URI: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/440
Appears in Collections:Спеціальність 022 Дизайн



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.