Please use this identifier to cite or link to this item: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/839
Title: Оцінювання антикризової стійкості туристичного підприємства щодо дій конкурентів.
Other Titles: Оценка антикризисной устойчивости туристического предприятия на действия конкурентов.
Assessment of anti-crisis sustainability of a tourist enterprise on the action of competitors..
Authors: Джерелюк, Ю. О
Джерелюк, Ю. О
Dzhereliuk Y. O., Y. O.
Keywords: стійкість підприємства
антикризова стійкість
антикризова стійкість підприємства щодо дій конкурентів
туристичне підприємство
система показників
оцінка
устойчивость предприятия
антикризисная устойчивость
антикризисная устойчивость предприятия относительно действий конкурентов
туристическое предприятие
система показателей
оценка.
sustainability of the enterprise
sustainability
sustainability of the enterprise concerning actions of competitors
the tourist enterprise
system of indicators
an estimation
Issue Date: 2020
Publisher: ХНТУ
Citation: Джерелюк, Ю. О. Оцінювання антикризової стійкості туристичного підприємства щодо дій конкурентів / Ю. О. Джерелюк // Вісник Херсонського національного технічного університету. – 2020. – № 3(74). – С. 120–127.
Series/Report no.: УДК 338.1:658.1;
Abstract: Українська мова У статті проаналізовано наукові підходи щодо визначення сутності поняття «стійкість підприємства». Теоретичне узагальнення тлумачень та трактувань поняття «стійкість підприємства» дало змогу відокремити наступні підходи до його визначення, а саме: через комплекс властивостей діяльності підприємства; підходи, що розглядають стійкість як стан рівноваги або здатність підприємства повертатись до нього; підходи, що розглядають стійкість як здатність підприємства зберігати (стан, параметри, компоненти, цілісність) або адаптуватися до змін; як здатність підприємства розвиватися та підходи до трактування цього поняття як здатності відроджувати. На основі критичного аналізу запропоновано авторське бачення поняття «стійкість підприємства». Поряд з поглибленням сутнісного наповнення категорії «стійкість підприємства», уточнено сутність поняття «антикризова стійкість підприємства» як комплексної характеристики діяльності підприємства, яка, відображає здатність підприємства зберігати у довгостроковому періоді поступове покращення конкурентних позицій на ринку під дією сукупності екзогенних та ендогенних чинників виникнення кризи в умовах конкурентного середовища. Обґрунтовано авторський підхід до тлумачення поняття «антикризова стійкість підприємства щодо дій конкурентів». Запропоновано систему показників оцінювання зовнішньої антикризової стійкості туристичного підприємства, яка всебічно характеризує рівень забезпечення складових (антикризова стійкість щодо дій конкурентів, підприємств-партнерів, попиту на продукцію), застосування якої дає змогу проводити порівняння з підприємствами-конкурентами для визначення пріоритетних напрямів та розробки управлінських заходів із підвищення її рівня. Наведено підсумкову оцінку рівня складових забезпечення антикризової стійкості туристичних підприємствах щодо дій конкурентів. Зазначено, що при побудові аналітичної шкали ідентифікації рівнів складових забезпечення антикризової стійкості туристичних підприємств щодо дій конкурентів доцільно врахувати числові характеристики: середнє вибіркове та середньоквадратичне відхилення, що дозволить робити аргументовані висновки щодо ступеня проблемності ситуації та позиціонування підприємства на аналітичній шкалі рівнів забезпечення складових зовнішньої антикризової стійкості у широкому часовому діапазоні. Російська мова В статье проанализированы научные подходы к определению сущности понятия «устойчивость предприятия». Теоретическое обобщение толкований и трактовок понятия «устойчивость предприятия» позволило отделить следующие подходы к его определению, а именно: через комплекс свойств деятельности предприятия; подходы, рассматривающие устойчивость как состояние равновесия или способность предприятия возвращаться к нему; подходы, рассматривающие устойчивость как способность предприятия сохранять (состояние, параметры, компоненты, целостность) или адаптироваться к изменениям; как способность предприятия развиваться и подходы к трактовке этого понятия как способности возрождать. На основе критического анализа предложено авторское видение понятия «устойчивость предприятия». Наряду с углублением сущностного наполнения категории «устойчивость предприятия», уточнена сущность понятия «антикризисная устойчивость предприятия» как комплексной характеристики деятельности предприятия, отражает способность предприятия сохранять в долгосрочном периоде постепенное улучшение конкурентных позиций на рынке под действием совокупности экзогенных и эндогенных факторов возникновения кризиса в условиях конкурентной среды. Обоснованно авторский подход к толкованию понятия «антикризисная устойчивость предприятия относительно действий конкурентов». Предложена система показателей оценки внешней антикризисной устойчивости туристического предприятия, которая всесторонне характеризует уровень обеспечения составляющих внешней антикризисной устойчивости в широком временном диапазоне. Англійська мова The article analyzes the scientific approaches to defining the essence of the concept of "enterprise sustainability". Theoretical generalization of interpretations and interpretations of the concept of "stability of the enterprise" made it possible to separate the following approaches to its definition, namely: through a set of properties of the enterprise; approaches that consider sustainability as a state of equilibrium or the ability of the enterprise to return to it; approaches that consider sustainability as the ability of the enterprise to maintain (condition, parameters, components, integrity) or adapt to change; as the ability of the enterprise to develop and approaches to the interpretation of this concept as the ability to revive. Based on a critical analysis, the author's vision of the concept of "enterprise sustainability" is proposed. Along with deepening the essence of the category "enterprise stability", the essence of the concept of "anti-crisis stability of the enterprise" as a complex characteristic of the enterprise, which reflects the ability of the enterprise to maintain a long-term gradual improvement of competitive positions in the market in a competitive environment. The author's approach to the interpretation of the concept of "anti-crisis stability of the enterprise to the actions of competitors" is substantiated. A system of indicators for assessing the external anti-crisis resilience of a tourism enterprise is proposed, which comprehensively characterizes the level of components (anti-crisis resilience to competitors, partner companies, product demand), the use of which allows comparisons with competitors to determine priorities and develop management measures. to increase its level. The final assessment of the level of components of anti-crisis stability of tourist enterprises in relation to the actions of competitors is given. It is noted that when constructing an analytical scale for identifying the levels of components of anti-crisis stability of tourism enterprises in relation to competitors, it is advisable to take into account numerical characteristics: sample and standard deviation, which will make reasoned conclusions about the degree of problem in a wide time range.
Description: Журнал категорії Б
URI: http://eir.kntu.net.ua/jspui/handle/123456789/839
ISSN: 2078-4481
Appears in Collections:Статті



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.